Страйкбол "AirSoft" (strikeball  Назва походить від англійських слів «Air» – повітря та «Soft» – м'який, («Strike» - удар, «Ball» - куля). 

 

Страйкбол  це професійна командна гра, у якій «бій» ведеться 6 мм кульками типу BB. Зброя (GUN) у страйкболі може виглядати дуже реалістично (копія бойової зброї)., але вона стріляє лише маленькими пластиковими кульками (BBs), різною вагою від 0,12 до 0,50 г / 6 mm та 8 mm.

 

Відмінною рисою гри у страйкбол є чесність.

Адже влучення від 6 мм кульки в 98% не залишають слідів на захисному споряджені (окулярах, масці, одягу тощо).. які є обов'язкові в цьому виді спорту!

 —  Гравець має чесно повідомити про влучення у нього, а саме (припинити вогонь, підняття руку чи зброю над головою, або показати червону ганчірку та зазвичай оповістити, щоб було чутно, наприклад «МІНУС або ВБИТИЙ»  Так, деякі можуть і не повідомити про влучення їх зазвичай називають «МакЛаудами» (ті, котрих не можливо* вбити). 

Організатори при виявленні непорядних (нечесних) гравців, у яких потрапляють, але ті не хочуть залишати ігрову зону і не признаються, інструктори дають їм штраф, щоб вони залишили ігрове поле на деякий час, або дискваліфіковують гравця за таких порушень. Але буває, що страйкболісти не завжди можуть відчути попадання куль. Гравці довіряють один одному і спільно насолоджуються грою. Це унікальний спорт для поціновувачів зброї та військових дій. Занурюйтесь у світ страйкболу та отримуйте задоволення!

 

Страйкбол —  є імітацією реальної бойової ситуації, де гравці використовують спеціальну страйкбольну зброю для стрільби пластиковими кулями.

Гравці носять захисний одяг та захисні окуляри, маски, "шоломи" - для захисту від потенційних травм.  Страйкбол відомий як "Airsoft", є популярною командною грою, яка набуває все більшої популярності по всьому світу. Це цікава, активна та наближена до реальних військових дій гра, яка комбінує елементи стратегії, спорту та пригод.

Учасники гри у страйкбол відчувають адреналін. Суть гри полягає у виконанні командою сценарію. Головне правило це дотримуватись правил та безпеки.

 

Історія

Поява цього виду спорту походить з Японії  Прапор: Японія емоджі 🇯🇵 

Після закінчення WWII - Другої світової війни, суворі закони Японії не дозволяли носити вогнепальну зброю тим паче проводити навчання з використанням бойової зброї. У країні це було заборонено, і уряд цієї країни знайшов цікавий вихід зі цієї ситуації.

Натомість японські цивільні особи, які цікавилися вогнепальною зброєю, могли купувати лише недіючі копії вогнепальної зброї.

Зрештою чоловік на ім’я Ichiro Nagata - придумав створити копію зброї, яка б стріляла нешкідливими пластиковими кульками. Так почалася історія страйкболу. Коли люди відкрили для себе щось нове, страйкбол, людям не знадобилося багато часу, щоб використовувати цю реалістичну страйкбольну зброю для симуляції військових ігор, і незабаром це хобі почало поширюватися за межі Японії. Деякі перші зразки страйкбольної зброї працювали від простих пружини та навіть від повітряних компресорів! Протягом 1990-х роках  страйкбол поширився в Гонконг та Тайвань, а згодом дійшов у Європу, Сполучені Штати та тепер він по всьому світу. Сьогодні Сполучені Штати та Японія мають найбільше гравців у страйкбол залежно від чисельності населення та поширеності цього виду спорту.

Страйкбол в Україні, поки не є таким поширеним як наприклад у Європі чи США, але популярність під час війни трішки збільшилась, а після перемоги України над кацапами, вона збільшиться в десятки разів.

 

—  Перша страйкбольна «іграшкова» зброя з'явилася в Японії у 1970-х роках під торговою маркою "soft air guns" - "зброя м'яка пневматика". Вони працювали на фреон-силіконовій газовій суміші, яка надалі була витіснена пропано-силіконовим газом, відомим нам як «Green Gas» («грінгаз»), які були слабшими, ніж вуглекислий газ CO2. і в цей період були створені точні пневматичні копії бойової зброї, які збігалися по вазі з реальними прототипами, мали таку ж скорострільність, і навіть мали схожу схему збірки. Патрони в цій зброї заміняли 6 mm кулі, виготовлені з легкого пластику. Згодом цю оригінальну ідею підхопили інші країни. Таку страйкбольну зброю з кулями із пластику почали застосовувати як військові під час навчань, так і звичайні люди для розваги. Так з'явилася народна гра, яка сьогодні популярна у всьому світі, завдяки його особливій реалістичності і наближеності до реальних бойових дій (англ. Military Simulation Training and Education) під назвою страйкбол "Airsoft" і з часом її перетворили на вид спорту.

 

Місця проведення та сценарії

Страйкбольні ігри здебільше проводяться з визначеними сценаріями, що додає ще більшої реалістичності ігровому процесу. Наприклад, можуть бути сценарії, де потрібно захищати блокпост від нападу або проводити рейд на терористів, (наприклад на території перебувають партизани треба їх захопити, встановити свій прапор або забрати їхній, розмінувати бомбу тощо).

Ці та інші сценарії, розширюють можливості гри та створюють додаткові враження, захоплення, адреналін для всіх учасників страйкболу. (ось, наприклад 10 з них)

  1. Сценарій "На вибування ": Гравці стартують зі своїх визначених точок і намагаються досягти поставленої мети. Коли гравець отримує попадання, він повертається до своєї вихідної точки, де може "відродитися" і знову приєднатися до гри.

  2. Сценарій " Утримання ". Потрібно взяти під контроль певну точку і утримувати її певний час. Після цього точка переходить під контроль команди загарбників.

  3. Сценарій "VIP Персона ": Одна команда є охоронцями певного гравця. Їхнє завдання — доставити його в певну точку. Друга команда повинна викрасти або «вбити» гравця, якого охороняють.

  4. Сценарій "Захоплення прапору ": Команда має завдання захопити прапор супротивника і принести його до своєї бази. Це може бути будь-який предмет, який виступає символом прапора.

  5. Сценарій "М'ясо ": Схожий на гру "На вибування", але без обмежень у часі та кількості відроджень. Гравці можуть безперервно входити в гру після відродження і продовжувати боротьбу.

  6. Сценарій "Штурм-оборона ": Одна команда атакує, а інша команда обороняється. Якщо оборонці витримують обумовлений час, вони перемагають

  7. Сценарій "Бомба ": Цей сценарій повторює гру Counter Strike. Гравці поділяються на дві команди (терористи та ССО). Завдання - "Спецпідрозділу "запобігти захопленню бомби або знешкодити її. Завдання "Терористів" - перешкодити цьому. Складність у тому, що ССО не знає, де буде закладено бомбу. Одна команда повинна закласти і підірвати бомбу в певній точці. 

  8. Сценарій "Рембо ": Розрахований на лісову територію. Один або кілька гравців ховаються в лісі, обладнають пастки за певний час. Завдання решти знайти всіх Рембо та знищити.

  9. Сценарій "Порятунок пілота ": Після аварії літака в живих залишився один пілот. Він не знає, хто свій, а хто чужий. Зі зброї у нього тільки пістолет. Завдання команди порятунку – доставити пілота на одну зі своїх баз. Завдання противника знищити групу порятунку та захопити пілота.

  10. Сценарій KontraXim ": Гравці ділилися на дві сторони. Одна обороняє будинок, інша нападає. У тих, хто обороняється по 1 життя. У нападників нескінченно. Час для респауну – 0 хвилин. Після того, як гравець, що обороняється, втрачає життя, він переходить на бік нападників. Цікавинка в тому щоб залишитись одним з останніх гравців сторони, яка обороняється. Потім сторони міняються місцями.

 

Зброя

Основними виробниками страйкбольної зброї є фірми, які розміщені на історичній батьківщині цього спорту — у Японії, хоча, на ринку представлено багато продукції з Китайських і Корейських виробників. Безумовним лідером у виробництві страйкбольної зброї є японська фірма «Tokyo Marui», що у страйкбольних колах вважається «законодавцем моди».

Зброя виготовляється, як правило з ABS пластику, ударо-міцного Нейлону та Металу (алюмінію), обладнано здебільшого системою HOP-UP (яка підкручує кульку, у момент вильоту зі стволика, що дозволяє досягти більшої стабільності польоту на великі відстані).

 

Види магазинів для страйкболу

У стандартні Mid-Cap магазини до зброї, «входить» близько 30-130 BB кульок (для автоматів), або 25-28-30 (для пістолетів).

Так само існують Hi-Cap бункерні магазини, об'єм яких становить від 200 до 600 BB кульок.

 

Електропневматика AEG

Цей тип зброї найпоширеніший у страйкболі. У середовищі страйкболістів називається «привод», ЕПЗ (електропневматична зброя), AEG (англ. airsoft electric gun). Принцип дії аналогічний з «Воздушкою», із одним винятком: підпружинений поршень зводиться не за допомогою мускульної сили стрільця, а за допомогою електродвигуна з редуктором (Гірбокса / Gearbox). Це дозволяє створювати зразки зброї, що мають режим автоматичної стрільби.  Електроживлення двигуна здійснюється за допомогою акумуляторних батарей напругою від 7,2 V і вище. 

 

Базовий комплект спорядження включає

Страйкбольна зброя.
Пластикові кулі.
Військова форма.
Захисні окуляри/маска.
Захисне екіпірування.
Захисні рукавички.
Черевики/берці.

 

 

Правила гри у страйкбол

У страйкболі немає серйозного суддівства, адже складно довести, у кого попали, а у кого промазали.

Тому між гравцями застосовується моральний кодекс. Якщо його порушити, то можна порушити довіру до себе та команди, що може призвести до дискваліфікації у майбутній грі.

Необхідно бути чесним із собою та іншими гравцями.

«Якщо в тебе потрапили – то йди з поля. Якщо сумніваєшся, що потрапили – краще все одно піти на мертв'ячок. Залишатися на полі можна лише в одному випадку – якщо ти на 100% упевнений, що в тебе не попала куля.» 


Попри наявності морального кодексу та відносини між гравцями, побудованими на чесності, певні правила та рамки у страйкболі все-таки є.

Декілька основних правил:

  1. У страйкбол можуть грати лише особи віком від 18+ років.
  2. Завжди бути порядним та чесним гравцем у страйкбол.
  3. Обов'язково застосувати захисне екіпірування для тіла та очей.
  4. Страйкбольне екіпірування не повинно бути схожим на цивільний одяг. 
  5. Заборонено носити страйкбольні пістолети, гвинтівки, автомати та іншу зброю у громадських місцях.
  6. Зброя має відповідати встановленим стандартам для певних типів гри. Можуть бути встановлені обмеження щодо модифікацій зброї. (такі як обмеження у FPS, вага куль та інш)
  7. Заборонено стрілянину впритул.
  8. Ніколи не направляйте страйкбольну зброю на людей, які не беруть участі у грі. 
  9. Заборонено стріляти по птахах або тварин.
  10. Транспортуйте страйкбольні приводи в спеціальних чохлах (сумках, рюкзаках, кейсах) для носіння зброї. 
  11. У випадку, якщо гравець переходить у зону, де можуть бути цивільні люди, він повинен відстебнути магазин зброї та відстрілити останній патрон у повітря;

 

Страйкбол – це гра для чесних людей. Страйкбол – це гра для душі. Страйкбол – це активний, цікавий формат відпочинку з друзями!

 

 Пам'ятайте! Страйкбол "AirSoft" - це спорт, який має сприяти веселій та безпечній взаємодії з іншими гравцями. 

Розвивайте свої навички, тренуйтесь, будьте чесними, поважайте правила та гравців.

Насолоджуйтесь драйвом гри та пам'ятайте про важливість безпеки у всіх аспектах страйкболу "Airsoft". Разом до перемог! Слава Україні!

 

ПРАВИЛА СТРАЙКБОЛУ!

1. УМОВИ УЧАСТІ В ІГРАХ

  • 1.1. До гри допускаються учасники віком від 18 років, враховуючи екстремальність цього виду гри;
  • 1.2. Усі учасники грають на добровільній основі та не мають один до одного та до організаторів гри жодних претензій, за можливі події та наслідки, пов'язані з грою, за умови виконання цих правил та законів України;
  • 1.3. Обов'язковою умовою участі є наявність в учасників захисного спорядження, яке захищає очі в усіх напрямках. Перед грою міцність нових зразків захисту очей перевіряється шляхом пострілу впритул з найпотужнішої ігрової зброї (крім піротехніки), яка використовуватиметься під час гри. Організатор має право перевірити окуляри шляхом тестового пострілу з ігрової зброї, якщо у нього виникли сумніви щодо їхньої міцності.

2. ГРАВЦІ

  • 2.1. Гравець – це учасник, який безпосередньо бере участь у заході, окрім не ігрових: організаторів, фото-відео кореспондентів, технічного, обслуговуючого персоналу та некомбатантів.
  • 2.2. Кожен гравець повинен мати яскраво червону пов'язку на голову та червоний миготливий маячок для темного часу. Пов'язка/маячок символізує, що гравець вражений і залишає поле бою (пов'язка/маячок повинна одягатися/кріпитися тільки на голову/шолом). Гравець, який не має при собі пов'язки/маячка до гри не допускається.
  • 2.3. Кожному гравцеві рекомендовано мати екіпірування у вигляді рукавичок, захисту обличчя, засобів захисту у вигляді пластмасових наколінників та налокітників (щитків), взуття з високим берцем і протекторами, каску.
  • 2.4. Кожному гравцеві рекомендується мати індивідуальну аптечку з особисто необхідними ліками, а також запас питної води.

3. КОМАНДИ

  • 3.1. До складу команди має входити щонайменше 4 особи;
  • 3.2. Кожна команда повинна мати власну унікальну назву, під якою вона реєструватиметься на ігри з іншими командами;
  • 3.3. Кожна команда має мати командира, який офіційно представляє інтереси команди, і відповідає за її дії, тощо;
  • 3.4. Необхідною умовою допуску команди до ігор є індивідуальна відмінність команди – нашивка команди. Винятком є ​​команди, що моделюють чи реконструюють підрозділ, уніформа якого не передбачає нагород, на іграх із реконструкцією, моделювання реальних подій. Участь таких команд має окремо оголошуватись організаторами до гри;
  • 3.5. У разі виникнення спірних питань (щодо назви команди, нашивки) вони вирішуються через переговори, але їх результати не повинні суперечити цим правилам.

4. НЕКОМБАТАНТИ

  • 4.1. До «некомбатантів» належать усі особи, які перебувають на ігровій території, але не беруть участь у грі безпосередньо. Усі некомбатанти зобов'язані мати захисні окуляри та одягати їх, коли перебувають у небезпечній зоні або на вимогу організатора чи гравця;
  • 4.2. «Некомбатанти», які прибули з будь-якої з команд, щоб уникнути непорозумінь, весь час гри знаходяться в базовому таборі або на неігровій території.
  • 4.3. У разі недотримання «некомбатантами» вищевикладених вимог вся відповідальність за можливі наслідки покладається на них;
  • 4.4. Відносини з туристами, місцевими жителями, грибниками, рибалками, іншими «некомбатантами» мають бути рівними та нейтральними. Виникнення конфліктних ситуацій та вирішення їх силовими методами не допускається;
  • 4.5. У разі участі некомбатантів на грі в ролі кіно- або фото-оператора вони повинні бути представлені на побудові або в анонсі всім учасникам гри, а також бути одягнені в яскравий, не камуфльований одяг, та використовувати спорядження, що захищає очі, що відповідає вимогам пп. 1.3-1.4.
  • 4.6. Усі особи, які відіграють роль журналістів, місцевого населення, допоміжного персоналу та інші рольові гравці не є некомбатантами, і повинні дотримуватись правил нарівні з усіма гравцями. Якщо за сценарієм дії такого гравця відрізняються від загальних дій гравця, такі особи мають бути представлені на побудові з доведенням цих особливостей до всіх гравців.

5. ІГРОВА ЗБРОЯ ТА ІГРОВА ПІРОТЕХНІКА

  • 5.1. Ігрова зброя
  • Ігрова зброя, як і інша бойова зброя, вимагає дотримання Техніки Безпеки, перелічених у розділі 16.
  • 5.1.1. В якості ігрової зброї використовуються копії вогнепальної зброї промислового виробництва, що стріляють пластиковими кулями промислового виробництва "BB's", калібру 6 або 8 мм вагою від 0.08 до 0.6 г.
  • 5.1.2. За типом роботи ігрова зброя ділиться на: спрингову, електричну, газову.
  • 5.1.3. Ігрову зброю, функціонування якої забезпечується за допомогою газу (спеціалізованого або повітря) під високим тиском, подача якого реалізована через пристрій регулювання тиску, і швидкість вильоту кульки якої залежить від рівня тиску в системі, повинні комплектуватися обмежувальними пристроями (пломба, інше). регулювання тиску, що забезпечується власником системи.
  • 5.1.4. Допускаються зміни зовнішнього вигляду, які вносяться гравцем для досягнення зовнішньої відповідності певної версії прототипу;
  • 5.1.5. Забороняється мати при собі на грі пневматичну зброю калібром 4,5 мм, а також зброю під патрон Флобера та іншу вогнепальну зброю;
  • 5.2. Ігровий ніж
  • 5.2.1. Як додаткова зброя може використовуватися травмобезпечна імітація ножа з м'якої гуми, яка не має гострих кромок (метати таку зброю заборонено). Забороняється проводити дотик ножем у стрибку, на бігу, пробігаючи повз гравця, стрибаючи на/біля гравця. Забороняється блокувати дотик ножем або застосовувати прийоми рукопашного та/або ножового бою як з одного, так і з іншого боку.
  • 5.3. Ігрова Піротехніка
  •  ДСТУ 4105-2002 : ВИРОБИ ПІРОТЕХНІЧНІ ПОБУТОВІ. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ БЕЗПЕКИ
  • Ігрова піротехніка (ІП). Допускається використання ІП у вигляді ручних гранат, гранатометних пострілів, мінометних снарядів, фугасів, розтяжок та мін, що наводяться за рахунок піротехнічного заряду, механічним способом, дією стисненого газу або повітря. В ІП можна використовувати як наповнювач тільки: цільну кукурудзу, цільно шліфований горох, страйкбольні кулі, порошкову крейду для всіх типів і кольорову крейду (остання тільки для ігрових фугасів для візуального ефекту).
  • Обов'язково для всієї ІП:
  • Використовувати вироби відповідно до інструкції з експлуатації виробника;
  • Заборонено торкатися, відкидати, відштовхувати будь-якою частиною тіла вже ініційований виріб;
  • Гравець повинен після закінчення гри зняти та деактивувати всю встановлену ним ІП на полігоні, такі як ігрові розтяжки, ігрові міни, ігрові фугаси;
  • Користувач зобов'язаний забезпечити утилізацію піротехнічних виробів, які не спрацювали відповідно до інструкції виробника.
  • Не допускаються до використання для всієї ІП:
  • Вироби, основний заряд яких створено на основі піротехніки без зареєстрованих Технічних Умов у єдиній базі України (для вітчизняного виробника).
  • Вироби без маркувань виробника на корпусі виробів, що дозволяють визначити належність виробів до виробника.
  • Вироби з терміном придатності, що минув, або з ознаками порушень правил зберігання.
  • Вироби без наповнювача.
  • Відповідальність за використання піротехнічних виробів, які не відповідають чинному законодавству України, лежить на особі, яка їх використовує.
  • 5.3.1. Ігрові ручні гранати:
  • 5.3.1.1. Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
  • 5.3.2. Ігрові розтяжки:
  • 5.3.2.1. Розтяжка повинна мати контрастну смугу (не менше 2 см завширшки) по центру корпусу, колір повинен відрізнятися від інших кольорів на корпусі і не мати написів на відміну від ручних гранат.
  • 5.3.2.2. Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
  • 5.3.3. Ігрові гранатометні постріли:
  • 5.3.3.1. Кінетична енергія при запуску пострілу не повинна перевищувати 20 джоулів.
  • 5.3.3.2. Рівень шуму заряду при спрацьовуванні не повинен перевищувати 120 дБ.
  • 5.3.3.3. Заборонено стріляти з ручних гранатометів за цілями, ближчими 20 метрів.
  • 5.3.3.4. Заборонено робити постріл "прямим наведенням" або кутом підйому менше 20 градусів.
  • 5.3.3.5. Картечні гранати до гранатометів дорівнюють правилам до вторинної зброї (до 120 м/с).
  • 5.3.3.6. Заборонено стрілянину із гранатометів зарядами для цього не призначеними.
  • 5.3.3.7. Підствольний гранатомет можна використовувати окремо від приводу при встановленні на відповідну бойовому прототипу платформу з прикладом. Всі інші різновиди гранатометів не потребують додаткових пристроїв для використання.
  • 5.3.3.8. Не можна використовувати пускову гільзу гранатомета окремо від пристрою.
  • 5.3.4. Ігрові міни для мінометів:
  • 5.3.4.1. Корпус основного снаряда повинен забезпечувати безпеку при попаданні в незахищені ділянки тіла і під час вибуху не повинен створювати травмуючі елементи (у тому числі опіки).
  • 5.3.4.2. Стрілянина з мінометів може вестися лише за навісною (більше 45% до горизонту) траєкторії.
  • 5.3.4.3. Стрілянина має вестися з упором у поверхню – земля, автомобіль тощо. Стрілянина з рук заборонена.
  • 5.3.4.4. Рівень шуму заряду при спрацьовуванні не повинен перевищувати 130 дБ.
  • 5.3.4.5. Снаряди мають забезпечувати самоліквідацію.
  • 5.3.5. Ігрові міни:
  • 5.3.5.1. Міні на основі піротехніки, які ініціюються натисканням ноги гравця, дозволені лише тоді, коли основний заряд відокремлений/розділений від пристрою, що ініціює, мінімум на 1 метр;
  • 5.3.5.2. Міни на основі піротехніки, які ініціюються натисканням ноги гравця, в яких конструктивно об'єднано основний заряд та ініціює пристрій в один корпус – заборонено;
  • 5.3.5.3. Міни спрацьовують з урахуванням механіки, стиснутих газів - не обмежуються;
  • 5.3.5.4. Міни повинні мати колір наповнювача, який відрізняється від інших виробів при спрацьовуванні;
  • 5.3.5.5. Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 120 дБ.
  • 5.3.6. Ігрові Фугаси:
  • 5.3.6.1. Фугаси повинні мати колір наповнювача, який відрізняється від інших виробів при ініціації.
  • 5.3.6.2. Рівень шуму при використанні не повинен перевищувати 130 дБ.
  • 5.3.6.3. Фугаси повинні ініціюватися оператором лише дистанційним способом. Автономні фугаси, які спрацьовують при наїзді машини, – заборонені.
  • 5.3.6.4. Установка фугасів може бути не далі ніж 50 см від дороги.
  • 5.3.6.5. Ініціація фугасу повинна виконуватися і так, щоб підрив фугаса був видно водію, але не більше ніж за 5 метрів до техніки.
  • 5.4. Дим та завіси:
  • 5.4.1. Засоби постановки димових завіс. Допускається застосування лише армійських димових шашок та шашок промислового виробництва.
  • 5.4.2. У замкнутих приміщеннях та всередині техніки суворо заборонено використання будь-яких димів та димових завіс.
  • 5.4.3. Забороняється використання фабричних димів на основі металхлоридних сумішей (приклад: РДГ-2Х та РДГ-2П).
  • 5.4.4. Забороняється використання фабричних димів на основі антраценових сумішей (приклад: РДГ-2Б), у яких закінчився термін придатності та/або з ознаками порушення умов зберігання (ознаки потрапляння вологи). Якщо виріб немає маркувань терміну придатності, вважається, що термін минув.
  • 5.5. Інша піротехніка
  • 5.5.1. Імітація артилерійських пострілів та вибухів, а також дистанційних фугасів проводиться лише сертифікованими піротехніками згідно з чинним законодавством України.
  • 5.5.2. Імітація освітлювальних ракет. Допускається застосування лише перевірених організаторами ракет для феєрверку промислового виробництва. Заборонено стріляти освітлювальними ракетами із відхиленням напрямку пострілу від вертикалі понад 30 градусів.
  • 5.5.3. Забороняється використання РСП, СХТ та РОП (армійських ручних сигнальних та освітлювальних патронів).
  • 5.5.4. Імітація ракет реактивного протитанкового гранатомету. Допускається застосування лише перевірених організаторами ракет для феєрверку промислового виробництва із травмобезпечним наконечником.
  • 5.5.5. Використання будь-яких інших видів піротехніки заборонено.
  • 5.5.6. У разі виникнення під час гри загоряння гравці зобов'язані припинити ігрові дії та вжити заходів щодо гасіння пожежі з обов'язковим дотриманням правил особистої безпеки. Після закінчення гасіння гравці, які брали участь у гасінні, зобов'язані повернутися на позиції, звідки вони вирушили для гасіння вогню та розпочати гру з цих позицій. Заборонено вести вогонь по багатті та перешкоджати гасінню. Не можна використовувати пожежу у тактичних ігрових цілях.
  • 5.5.7. Усі нововведення перед використанням у грі мають бути випробувані на авторах та ініціаторах їх застосування та схвалені організаторами для використання у грі.

6. УРАЖЕННЯ

  • Гравець вважається ураженим у разі:
  • 6.1. Попадання в будь-яку частину тіла, зброї чи спорядження гравця кульки з ігрової зброї.
  • 6.2. Попадання в будь-яку частину тіла, зброї чи спорядження гравця елемента наповнювача внаслідок спрацьовування ігрової піротехніки (далі – ІП). До ІП належать страйкбольні гранати ручні, страйкбольні гранати для підствольних гранатометів та страйкбольних ручних гранатометів, страйкбольні розтяжки, страйкбольні міни та міні для страйкбольних мінометів, страйкбольні радіо- та електрофугаси.
  • 6.2.1. При спрацьовуванні ІП на відкритій місцевості, якщо гравець знаходиться ближче за 5 метрів від місця спрацьовування, незалежно від того, чи був гравець вражений вражаючим елементом, за винятком випадків, описаних у пункті 6.3.
  • 6.2.2. Захистом від "вибуху" ІП може служити будь-яка стаціонарна споруда, складки місцевості, самотнє дерево (мінімум 40 см в діаметрі), техніка, якщо ці об'єкти знаходиться між гравцем і місцем спрацьовування ІП і повністю закривають гравця, а також укриття (яма, осередок , бліндаж, окоп, дзот і т.д.), якщо ІП спрацювала поза ним.
  • 6.3. При спрацьовуванні ІП у закритому приміщенні розміром менше 25 квадратних метрів, у кузові автомобіля, в окопі або в стаціонарній захисній споруді - ураженими вважаються всі гравці, які знаходилися в цьому місці, незалежно від того, чи були вони вражені вражаючим елементом.
  • 6.4. Фугас вважається окремим різновидом ІП. При його підриві ураженими вважаються всі, хто знаходиться ближче 10 метрів від місця спрацьовування фугасу (п 5.3.5 і п.11.9.).
  • 6.5. Торкання гравця ігровим гумовим ножем.
  • 6.5.1. Забороняється виконувати торкання ножем у голову, шию та пахвинну частину. Під час торкання необхідно вимовити слово «Ніж» так голосно, щоб почув гравець, до якого використовують гумовий ніж.
  • 6.5.2. Забороняється проводити дотик ножем у стрибку, на бігу, пробігаючи повз гравця, стрибаючи на/біля гравця.
  • 6.5.3. Ніж повинен бути в руці при нападі, забороняється чіпляти його до ігрової зброї, також заборонено метання ножа.
  • 6.5.4. Забороняється блокувати дотик ножем або застосовувати прийоми рукопашного та/або ножового бою як з одного, так і з іншого боку.
  • 6.6. Знаходження у техніці, знищеній за правилами знищення техніки (ІП – фугас, або спеціальний засіб ураження техніки п.11.9).
  • 6.7. Інші вищеперелічені типи поразок, озвучені організатором на побудові або заздалегідь, як доповнення до цих правил (наприклад, вхід до якоїсь зони на ігровій території, або перебування в певному місці на момент певної ігрової події).

7. ДІЇ ПІД ЧАС ГРИ

  • 7.1. Гра проходить на заздалегідь обумовленій території.
  • 7.2. Вхід на ігрову територію під час гри можливий тільки через "мертв'яки" та механізми відродження, зазначені організаторами.
  • 7.3. Гравцям заборонено залишати на ігровій території машини та інше неігрове майно, яке може бути пошкоджене під час гри. Місце стоянки для особистого автотранспорту вказує організатор поза межами ігрової території.
  • 7.4. Можливе використання радіостанцій, ЛЦВ (ЛЦУ), ліхтарів, піротехнічних засобів, військового спорядження та інших засобів, використання яких не заборонено чинним законодавством та розділом 12 цих правил ("Обмеження").
  • 7.5. Можливе створення захисних інженерних споруд, копання окопів чи індивідуальних осередків тощо, якщо це обумовлено організаторами.
  • 7.6. Скло, прозора плівка, оргскло та інші прозорі суцільні матеріали не можуть бути захистом як стаціонарні укриття.
  • 7.7. Технічні проблеми гравця є проблемами індивідуального характеру, які не впливають на ігровий процес і не повинні мати систематичного характеру.
  • 7.8. Якщо під час гри гравця настали технічні проблеми, потреби іншого характеру, і йому необхідно залишити гру, він оголошує себе поза грою та діє як учасник при поразці (розділ 8).

8. ДІЇ УЧАСНИКА ПРИ УРАЖЕННІ

  • 8.1. Після поразки гравець піднімає руку зі зброєю вгору, повинен:
  • 8.1.1. Гучно сказати, що його вразили словом "Убитий",
  • 8.1.2. Одягти на голову пов'язку або задіяти миготливий маячок у нічний час, встановлений у п. 2.2. кольору.
  • 8.1.3. Зі зброєю за спиною або на боці, залишити ігрову зону у відведене для цього місце "мертв'як" або на безпечну відстань, встановлену організаторами.
  • 8.1.4. Знаходиться у “мертвий” час, встановлений організаторами.
  • 8.1.5. Знімати пов'язку та вимикати маячок гравця поза грою тільки при виході з мерця.
  • 8.2. У разі ураження гравця ігровим ножем, пункт 8.1. провадиться без підпункту 8.1.1.
  • 8.3. Учасник не може спілкуватися з граючими учасниками, передавати їм зброю, боєприпаси чи спорядження особисто, відволікати гравців, підказувати жестами чи іншими способами, повинен залишатися на місці поразки та спостерігати за тим, що відбувається, якщо інше не обумовлено сценарієм.
  • 8.4. Ураженим та поза грою учасникам забороняється, робити постріли зі зброї, ініціювати ігрові імітації вибухових пристроїв, використовувати засоби зв'язку, використовувати ЛЦВ та інше спорядження, що може заважати гравцям у грі. Під час руху в темний проміжок часу забороняється світити ліхтарем убік, тільки під ноги для забезпечення ТБ.

9. ПОЛОНЕНІ

  • 9.1. Полоненим вважається:
  • 9.1.1. Учасник, який добровільно здався в полон;
  • Учасник, плече якого торкнувся інший учасник з проголошенням слова “Оглушений”, за наявності у бранця ігрової зброї або ігрового ножа в руках (що використовуються для умовного приголомшення жертви) та після виконання п.9.2.1.
  • 9.2. Дії бранця та бранця
  • 9.2.1. Гравець повинен протягом однієї хвилини імітувати накладання мотузки на руки (див. п.9.4.) або грати зв'язування бранця. З метою дотримання правил ТБ мотузки чи наручники дають бранцю в руки, не пов'язуючи/обмежуючи їх.
  • 9.2.2. Після закінчення однієї хвилини, і якщо п.9.2.1. не виконаний, «полонений» гравець має право втекти та/або застосувати зброю проти того, хто «полоняє».
  • 9.2.3. Після захоплення бранець зобов'язаний розрядити зброю, відокремити магазин від зброї, заховати магазини в підсумки, а право включити/вимкнути на вимогу конвойного протягом полону.
  • 9.2.4. Після чого виконує накази конвою типу: «Слідувати», «Сидіти тут», «Мовчати» тощо. Бранець вважається пов'язаним і бігти не може, якщо виконано п.9.2.1.
  • 9.2.5. Полонений зобов'язаний чесно відповісти на будь-які питання, що стосуються гри та віддати на вимогу ігровий реквізит, якщо інше не обумовлено сценарієм гри, зміни мають бути оголошені до гри.
  • 9.2.6. Полоненого можна відпустити або оголосити ураженим (за загальною згодою для створення реалістичної атмосфери бранця можуть розстріляти).
  • 9.2.7. Зміст полоні допустимо трохи більше 1 години з моменту полонення. Після цього терміну бранець може самостійно залишити полон, але діє як гравець після поразки (розділ 8).
  • 9.2.8. Конвой (спостерігачі, охоронці у таборі) - один чи більше бійців, які перебувають із бранцем у постійному візуальному контакті, але з відривом трохи більше 10 м. У разі знищення конвою (спостерігачів, охоронців), бранець звільняється від полону.
  • 9.3. Звільнення бранця.
  • 9.3.1. Бранець вважається вільним, після того, як знищено його конвой, охорона.
  • 9.3.2. Добровільне звільнення - Конвой імітує оглушення бранця як при захопленні, бранець грає трихвилинну непритомність. Через три хвилини бранець вважається вільним.
  • 9.4. Заборонено:
  • 9.4.1. Фізично обмежувати рухи полоненого зв'язуванням чи кайданками.
  • 9.4.2. Категорично заборонено принижувати, ображати, влаштовувати тортури та геноцид військовополонених.
  • 9.4.4. Витягувати у полонених особисті речі, телефон, камеру, їжу, воду. При полонінні ці речі вважаються віддаленими, але залишаються у гравця.
  • 9.4.5. Обшукувати та вилучати у полонених ігрову зброю, кульки, спорядження, якщо це не обумовлено сценарієм та не оголошено до гри. Спорядження при полоні вважається вилученим, що оголошується полоненому, і може застосовуватися до звільнення.
  • 9.4.6. Використовувати полонених як прикриття (“живий щит”);
  • 9.4.7. Використовувати полонених як заручників (якщо це не передбачено сценарієм гри).

10. СПЕЦИФІКАЦІЯ ІГРОВОЇ ЗБРОЇ ТЮНІНГ (АПГРЕЙД)

  • 10.1. Вимірювання енергії
  • 10.1.1. Вся ігрова зброя ділиться на специфікації, для кожної з яких дозволено максимальну енергію пострілу кульки та встановлені певні ігрові обмеження.
  • 10.1.2. При визначенні тюнінгу ігрової зброї використовують значення енергії кульки як першочергове значення.
  • 10.1.3. Для установки енергії кулі (Дж) використовують хронограф, проводячи 3 виміри в одиночному режимі, зі скрученим ХОП-АП-0, “робочою” кулькою гравця. Якщо хронограф не дозволяє виміряти енергію (Дж), то виміри проводяться в м/с, використовуючи для порівняння таблицю п. 10.1.5.
  • 10.1.4. "Робітником" кулькою гравця, вважається та кулька з масою, якою вона грає протягом даної гри. При зміні робочої кульки гравець повинен пройти перевірку на хронографі знову.
  • 10.1.5. Таблиця співвідношення швидкості від енергії та ваги кульки.

 

J\g 0,2 г 0,23 г 0,25 г 0,28 г 0,3 г 0,32 г 0,34 г 0,36 г 0,4 г 0,45 г 0,48 г
1,5J 122,47 114,21 109,54 103,51 100,00 96,00 93,93 91,29 86,60 81,65 79.06
1,9J 137,84 128,54 123,29 116,50 112,55 109,00 105,72 102,74 97,47 91,89 88.97
2,5J 158,11 147,44 141,42 133,63 129,10 125,00 121,27 117,85 111,80 105,41 102.06
2,9J 170,29 158,80 152,32 143,92 139,04 134,00 130,61 126,93 120,42 113,53 109.92
3,3J 181,66 169,40 162,48 153,53 148,32 143,00 139,33 135,40 128,45 121,11 117.26
4,0J 200,00 186,50 178,89 169,03 163,30 158,00 153,39 149,07 141,42 133,33 129.1
4,8J 219,09 204,30 195,96 185,16 178,89 173,00 168,03 163,30 154,92 146,06 141.42
  • 10.1.6. Для відповідності зброї 3 та вище специфікації, ігрова зброя повинна зовні повністю відповідати прототипу. Снайперські та марксменські гвинтівки з класів 3,4 та 5 повинні бути укомплектовані оптикою відповідно до прототипу, але не менше 4х.
  • 10.1.7. Якщо належність зброї до певної специфікації не очевидна, виходячи з правил - приналежність до певної специфікації задається у спеціальній темі форумів Мілітарист та airsoft.ua.
  • 10.1.8. Опис існуючих прототипів у кожній специфікації приводів та вимоги до їх зовнішнього вигляду розміщено у спеціальній темі форумів Мілітарист та airsoft.ua.
  • 10.2. Максимальне значення енергії
  • Зазначені калібри лише для полегшення класифікації ігрової зброї, а не для остаточного визначення:
  • 10.2.1. Особова Зброя Самозахисту - 1.5 Дж:
  • 10.2.1.1. Пістолети
  • 10.2.1.2. Пістолети-Кулемети
  • 10.2.1.3. Дробовики
  • 10.2.1.4. Зброя довжина ствола прототипу якого менше 8 дюймів.
  • 10.2.2. Штурмові гвинтівки та карабіни - 1.9 Дж.
  • 10.2.3. Марксменські гвинтівки 5.45x39/.223 (5.56x45) та легкі кулемети, калібр яких 5.45x39/7.62x39/.223 (5.56x45) - 2.5 Дж. Автоматичний режим вогню відповідно до прототипу.
  • 10.2.4. Кулемети, калібр яких 7.62х54/.308 (7.62x51) – 2.9 Дж.
  • 10.2.5. Марксменські гвинтівки напівавтоматичні, калібр яких 7.62x54/.308 (7.62x51) – 3.3 Дж. Заборонено технічну можливість автоматичного режиму вогню.
  • 10.2.6. Снайперські гвинтівки (болтівки), калібр яких 7.62x54/.308 (7.62x51) і великокаліберні (12,7x108 мм; 14,5х114 мм; .50 BMG та інші подібні) кулемети встановлені на верстат або техніку - 4 Дж.
  • 10.2.7. Снайперські гвинтівки великого калібру (.338, .50BMG та інші) призначені для ураження цілей на великих відстанях – 4.8 Дж. Заборонено технічну можливість автоматичного режиму вогню.
  • 10.3. Обмеження ігрової зброї
  • 10.3.1. Мінімальна дистанція для зброї з тюнінгом 1.91 - 3.3 Дж - 20 м
  • 10.3.2. Мінімальна дистанція для зброї з тюнінгом 3.31 – 4.80 Дж – 30 м.
  • 10.3.3. Для зброї з тюнінгом більше 1.9 Дж та гранатометів забороняється вести вогонь у межах однієї будівлі, якщо розміри внутрішніх приміщень менші за мінімальну дистанцію. При переході з приміщення до приміщення (двері, ворота там, де гравець не може забезпечити мінімальну дистанцію) в межах однієї будівлі, використовується вторинна зброя.
  • 10.3.4. Для зброї з тюнінгом більше 1.9 Дж, у гравця має бути вторинна ігрова зброя з меншою енергією (до 1.9 Дж включно).
  • 10.4. Специфікація та розподіл
  • https://docs.google.com/spreadsheets
  • * Списки бойових прототипів існуючих моделей страйкбольної зброї з поділом за специфікацією з максимальним дозволеним тюнінгом.
  • 10.5. Передбачається обов'язкова наявність додаткової зброї (вторинна зброя) у гравця, який використовує зброю, яка не має обмеження мінімальної дистанції. Вторинна зброя такого гравця повинна належати до специфікації 1 або 2. Вторинною зброєю не може бути спринговий пістолет або спринговий ПДВ.
  • 10.6. Організаторам надається право перевірити будь-яку зброю будь-якого гравця на дотримання обмежень щодо енергії та усунути її від гри у разі недотримання цих обмежень.
  • 10.7. Під час побудови перед грою, у неігрових часах, у неігрових місцях зброя має бути поставлена ​​на запобіжник і повинен бути відокремлений магазин.

11. ТЕХНІКА НА ГРІ

  • 11.1. Список техніки на грі та правила її використання у грі оголошується організаторами на побудові перед грою;
  • 11.2. Вся ігрова техніка рухається під час гри в рамках ПДР існуючими дорогами, але не швидше за 20 км/год і керується лише водіями, які мають при собі посвідчення водія відповідної категорії.
  • 11.3. Посадка, висадка або десантування за технікою провадитись тільки з моменту її повної зупинки.
  • 11.4. При використанні техніки організаторами або на техніці, яка слідує у "мертв'як" (або знаходиться поза грою), повинна бути включена аварійна сигналізація. У темний час доби до аварійної сигналізації можна додати лише ближнє світло фар. Стріляти в таку техніку не можна.
  • 11.5. Машини керуються лише водіями, наданими організаторами чи власниками. Водій вважається частиною техніки та підпорядковується команді, яка контролює техніку. Гравцям заборонено керувати ігровою технікою під час гри.
  • 11.6. При спрацьовуванні ігрової піротехніки у кузові (кабіні) автомобіля техніка вважається знищеною. Техніка повинна негайно зупинитися (двигун необхідно заглушити і поставити машину на гальмо стоянки), включити аварійку. Інші способи знищення техніки та правила повернення знищеної техніки у гру встановлює організатор.
  • 11.7. Обстріляна по кабіні, а саме у лобове або бічне скло водія, неброньована (легкова чи вантажна) техніка вважається пошкодженою. Техніка повинна негайно зупинитися (двигун необхідно заглушити і поставити машину на гальмо стоянки) і залишатися нерухомою 5 хвилин. Усі гравці, що знаходяться в кабіні (салоні) автомобіля, зобов'язані негайно після зупинки залишити транспорт або визнати себе ураженими в цьому ігровому епізоді, якщо вийти з машини неможливо через вогонь противника по автомобілю. Броньована техніка під час обстрілу стрілецькою зброєю може не зупинятися.
  • 11.8. Учасники гри, в якому автомобілі вони не перебували, вважаються ураженими, якщо автомобіль або бронетехніка знищені згідно з пунктом 11.6.
  • 11.9. Неброньована (легкова чи вантажна) техніка вважається знищеною після вибуху на фугасі разом із усім екіпажем. Броньована техніка в цьому випадку також вважається знищеною, але гравці, що знаходяться в ній, залишаються в живих.
  • 11.10. Використовувати автомобіль із працюючим двигуном як укриття заборонено. Як укриття можна використовувати автомобіль з вимкненим двигуном і стоячий на гальмі стоянки.
  • 11.11. Категорично заборонено у будь-якому випадку повністю або частково ховатись під технікою, ховати під нею зброю чи спорядження, ігрові артефакти.
  • 11.12. Командні технічні засоби:
  • 11.12.1. Допускається використання на грі техніки, що належить команді чи окремому гравцю.
  • 11.12.2. Власник має ознайомитись з можливими ризиками застосування техніки (пп 11.1-11.11).
  • 11.12.3. Власник повинен гарантувати технічну справність техніки та дотримання техніки безпеки.
  • 11.12.4. Командна техніка підпорядковується всім тим самим правилам, що й звичайна техніка, крім правил захоплення: якщо можливість захоплення командної техніки не обумовлена ​​побудовою перед грою - захоплювати її не можна.
  • 11.12.5. Командна техніка може керуватися водієм-учасником (повинен мати права на керування даним видом ТЗ, мати досвід водіння керованої техніки) з дозволу власника техніки (або самим власником).
  • 11.12.6. Тільки запаркувавши транспортний засіб (заглушивши двигун і поставивши машину на гальмо стоянки), водій-учасник може вступити в гру за умови, що в цей момент він ще не вражений.
  • 11.12.7. У разі порушення цих правил команда втрачає право застосовувати на іграх командну техніку на півроку.

12. ОБМЕЖЕННЯ

  • 12.1. Заборонено участь у грі людей віком до 18 років;
  • 12.2. Забороняється перебувати в зоні гри без одягненого захисного спорядження, що захищає очі: окуляри, окуляри сітки, маски тощо;
  • 12.3. Забороняється стрілянина по «некомбатантах»;
  • 12.4. Забороняється "вбивати голосом" без пострілу з ігрової зброї, на коротких дистанціях, постріл проводиться у повітря, землю чи інше безпечне місце. Цей пункт не стосується ігрового ножа та не стосується ситуації з бранцем.
  • 12.5. Забороняється вести стрілянину, через укриття або через отвори, "сомалійським", коли немає лінії, очей-приціл-мета. Тобто через кут або отвори/вікна, з витягнутими руками через укриття та інше, коли стрілок не бачить мети, якщо ігрова зброя не обладнана пристроєм для стрільби з-за кута.
  • 12.6. Забороняється будь-яке з'ясування стосунків між гравцями під час гри в ігровій зоні.
  • 12.7. Забороняється участь у грі особам у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння та вживати алкоголь та наркотичні речовини під час гри.
  • 12.8. Забороняється використання у грі будь-яких інших видів зброї, які не відповідають за технічними параметрами ігрової зброї, зазначеної в цих правилах.
  • 12.9. Забороняється використовувати під час гри рукопашний бій.
  • 12.10. Заборонено брати до рук, топтати ногами або руйнувати будь-які ініційовані піротехнічні засоби.
  • 12.11. Заборонено використання лазерів понад 5 мВт (3-го класу та вище), заборонено використання лазерів для засліплення. Для вказівок рекомендується направляти лазери вище або нижче рівня голови.
  • 12.12. При перемиканні режимів заборонено використовувати ліхтарі в режимі стробоскопа, крім 1-2 секунди.
  • 12.13. Вся піротехніка на реактивній тязі використовується виключно організаторами або сертифікованими піротехніками з дотриманням відповідного ТБ. В інших випадках використання піротехніки на реактивній тязі заборонено.
  • 12.14. Забороняється виходити за межі ігрової території під час гри, якщо це не обумовлено сценарієм.

13. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРАВЦІВ

  • 13.1. За порушення чинного законодавства України на грі (крадіжка, бійка тощо) порушника буде передано організаторами наряду поліції. Крім того, такий гравець буде довічно дискваліфікований, а його команда дискваліфікована на поточну гру.
  • 13.2. Організатори гри та команда не несе відповідальності за безпеку гравців, які не дотримуються Правил, але зобов'язані надати першу домедичну допомогу у разі потреби такої.
  • 13.3. Гравець, який порушує ці правила, може бути усунутий від гри або дискваліфікований (бан) на певний період рішенням організаторів.
  • 13.3.1. Строк покарання вважається з моменту порушення, покарання виноситься гравцеві та команді (за її наявності), далі [термін для гравця] / [строк для команди] у місяцях:
  • 13.3.1.1. Образа інших гравців та провокація бійки – [1 – 2] / [0.5 – 1]; 13.3.1.2. Невиконання вимог організатора, спрямованих на забезпечення цих правил – [1 – 2] / [0,5 – 1];
  • 13.3.1.3. Порушення правил сценарію, респауна/дозарядки тощо. - [1 - 2] / [0.5 - 1];
  • 13.3.1.4. Порушення правил поразки (маклаудизм) - [3 - 6] / [1.5 - 3];
  • 13.3.1.5. Перевищення максимальної потужності для ігрової зброї; автоматичний режим вогню для ігрової зброї за п.10.2.5. (овертюн) - [1.5 - 3] / [1 - 2];
  • 13.3.1.6. Участь у грі у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння – [3 – 6] / [1.5 – 3];
  • 13.3.1.7. Пошкодження, знищення організаторського майна та інших учасників – [6 – 12]/[3 – 6];
  • 13.3.1.8. Бійка, заподіяння тілесних ушкоджень – [12 – дискваліфікація]/[3 – 6].
  • 13.3.2. За порушення кількох пунктів правил терміни підсумовуються.

14. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ПРАВА ОРГАНІЗАТОРІВ

  • 14.1. Ці правила можуть бути використані будь-якою особою або групою осіб для гри в страйкбол. При цьому особи, які організовують проведення гри (далі Організатори), контролюють дотримання цих правил гравцями, забезпечують суддівство в ігровій зоні та мають право приймати рішення про усунення від гри або дискваліфікації гравців та команд за порушення цих правил. Рішення з усіх спірних моментів під час гри приймаються лише організаторами. Рішення організаторів під час гри не обговорюються.
  • 14.2. Організатори повинні мати при організації заходів, аптечці, вогнегасінні, хронографі.
  • 14.3. Заборонено організацію будь-яких страйкбольних заходів під егідою політичних партій, сил, з використанням політичних символік тощо.
  • 14.4. Якщо організатор/організатори порушує, приховує, не реагує на порушення цих Правил, до нього можуть бути накладені санкції:
  • 14.4.1. Заборона анонсування заходів як організатор та співорганізатор на наступних інтернет-ресурсах: Мілітарист, airsoft.ua.
  • 14.4.2. Заборона брати участь в інших заходах як гравець на строк 6 місяців.
  • 14.5. Організатори мають право вносити зміни та доповнення до розділів 2-11 цих правил для проведення гри. Усі зміни мають бути обов'язково оголошені в анонсі гри. Внесення змін до інших розділів тягне за собою створення окремих самостійних правил, не пов'язаних із цими правилами.
  • 14.6. Організатор не несе відповідальності за пошкодження машин та іншого майна, залишеного гравцями на ігровій території всупереч цим правилам.
  • 14.7. Організатор зобов'язаний поінформувати про ТБ на полігоні.
  • 14.8. Організатор не несе відповідальності за шкоду здоров'ю гравця, який настав у результаті дій гравця, бездіяльності та/або порушень цих правил та правил ТБ.
  • 14.9. Забезпечення незмінності під час гри технічних характеристик приводу виконується на розсуд організатора, зручним для нього та гравців способом.

15. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПОЗА ПОЛІГОНОМ

  • 15.1. Поза полігоном усім гравцям слід виконувати такі вимоги до перевезення ігрового спорядження:
  • 15.1.1. Ігрова зброя в чохлі або рюкзаку (так щоб була закрита повністю) з відокремленим магазином та акумулятором.
  • 15.1.2. Спорядження, а саме: ЗІБО, РПС, наколінники, налокітники, кобури, балаклави, захисні маски – у рюкзаку чи баулі.
  • 15.1.3. Ігровий реквізит як імітації вибухових пристроїв, стаціонарної зброї, гранатометів тощо: у непрозорих чохлах, ящиках, рюкзаках або баулах.
  • 15.1.4. Магазини, гранати, ножі, рації та інше страйкбольне обладнання у чохлі для приводу чи рюкзака.
  • 15.1.5. Спосіб транспортування деталей внутрішнього тюнінгу, акумуляторів, кульок у пакетах чи пляшках, газових балонів повинен відповідати вимогам безпеки.
  • 15.2. Дотримуватись вимог чинного законодавства щодо носіння форми та знаків відмінності. Категорично забороняється (законом) носити нашивки та знаки відмінності чинних українських підрозділів, особам, які не належать до їх особового складу

16. ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ

  • Кожен гравець повинен виконувати та дотримуватися ТБ (Техніки Безпеки) цих правил та ТБ полігону під час гри.
  • 16.1. Захист окуляри/маски і т.д.
  • 16.1.1. Захист очей повинен максимально прилягати до обличчя з усіх боків.
  • 16.1.2. Заборонено знімати чи переміщати на край носа, подалі від очей, захисні окуляри протягом гри. Окрім безпечних, не ігрових місць, виділених організаторами.
  • 16.1.3. У разі запотівання, забруднення захисних окулярів, гравець повинен знайти захист (дерево, стіна, інший гравець) та повернувшись обличчям до захисту, зняти окуляри та протерти їх, опустивши голову вниз.
  • 16.1.4. У разі втрати очок або їх пошкодження негайно сповістити інших учасників і замінити їх за допомогою захисту. Якщо замінити в грі неможливо, тоді необхідно одягнути пов'язку, яка позначає гравця поза грою, і пройти в безпечне місце за межі гри, під час чого голосно повідомляти всіх, що ви поза грою і без очок.
  • 16.2. Ігрова зброя
  • Ігрова зброя та ігрова піротехніка (тут маються на увазі підствольні та ручні гранатомети) як копія бойової зброї, вимагає дотримання ТБ.
  • 16.2.1. Поводитися з ігровою зброєю як зарядженою.
  • 16.2.2. Не спрямовувати на гравців ігрову зброю, поза ігровою територією, та в межах ігрової території, якщо ви не збираєтеся зробити постріл.
  • 16.2.3. Не ставити палець на спусковий гачок, якщо ви не збираєтеся зробити постріл.
  • 16.2.4. Перед пострілом ідентифікувати ціль перед нею та за нею.
  • 16.2.5. Тестові постріли повинні проводитися тільки в місцях та напрямках визначених організаторами. На парковках, респаунах проводити тестові постріли заборонено, якщо місце та направлення на них не визначено організаторами.
  • 16.2.6. За межами ігрової території, табір, респаун тощо, ігрова зброя має бути поставлена ​​на запобіжник із від'єднаним магазином. За межами полігону має бути розділений акумулятор, газові балони тощо.
  • 16.2.7. Перед виходом за межі ігрової території, перед входом у безпечну територію, мертв'яком і т.д., гравець повинен зробити постріл з ігрової зброї вгору, під кутом не менше 45 градусів, у напрямку ігрової території, і обов'язково з відокремленим магазином.
  • 16.3. Ігрова піротехніка
  • 16.3.1. Забороняється використовувати саморобну піротехніку без дозволу організаторів та сповіщення інших учасників.
  • 16.3.2. Забороняється тримати власноруч ініційовану піротехніку в руках, ручні гранати та дими надчас, що потрібно для їх застосування (установка або кидка).
  • 16.3.3. Забороняється брати, відштовхувати будь-якою частиною тіла ініційовану піротехніку.
  • 16.4. Дим та завіси диму
  • 16.4.1. У закритих приміщеннях та всередині техніки суворо заборонено використання будь-яких димів та димових завіс.
  • 16.4.2. Забороняється використання фабричних димів на основі металхлоридних сумішей (приклад: РДГ-2Х та РДГ-2П).
  • 16.4.3. Забороняється використання фабричних димів на основі антраценових сумішей (приклад: РДГ-2Б), у яких закінчився термін придатності та/або з ознаками порушення умов зберігання (ознаки потрапляння вологи). Якщо виріб немає маркувань терміну придатності, вважається, що термін минув.
  • 16.4.4. Забороняється використовувати дими, на тих ділянках, на яких гравець втративши орієнтування може травмуватися (тут мається на увазі обриви, ями глибше 1м, водоймища, колодязі тощо).
  • 16.5. техніка
  • 16.5.1. Рух техніки/судів можливий лише за дотримання ПДР/ПСВВУ та не більше 20 км/год для наземної техніки та не більше 5 км/год для суден та плавзасобів.
  • 16.5.2. Навантаження та розвантаження спорядження, людей тощо. можлива тільки при повній зупинці техніки/суден.
  • 16.5.3. Забиратися, ховатись, складати спорядження, речі під техніку заборонено.

17. ТЕРМІНОЛОГІЯ І СКОРОЧЕННЯ

  • AEG (АЕГ, електропневматичний привід) - привід, в якому бойова пружина стискується за рахунок електродвигуна або іншого електромеханічного пристрою.
  • AR (Assault Rifle) – штурмова гвинтівка.
  • DMR (Designated marksman rifle) - Марксманська гвинтівка - зброя піхотного снайпера, що займає проміжне положення між звичайною стрілецькою зброєю і важкими, високоточними снайперськими неавтоматичними гвинтівками з поздовжньо ковзним, поворотним затвором, під патрони.
  • HMG (Heavy Machine Gun) – великокаліберний кулемет – кулемет калібру 8-15 мм, призначений для боротьби з легкоброньованими наземними цілями, вогневими точками тощо.
  • HSR (Heavy Sniper Rifle) – умовне позначення для позначення снайперських гвинтівок великого калібру (.338, .50BMG та інші подібні) призначені для ураження цілей на великих відстанях.
  • MG (Machine Gun) – єдиний кулемет, кулемет.
  • LMG (Light Machine Gun) - Легкий / Ручний кулемет - стрілецька автоматична зброя, різновид кулемета, що переноситься на полі бою одним бійцем.
  • PDW (ОПС) – особиста зброя самозахисту.
  • SR (Sniper Rifle) – снайперська гвинтівка.
  • Болтівка - гвинтівка з поздовжньо-ковзним затвором.
  • Бункерний магазин — магазин ігрової зброї, в якому кульки подаються за рахунок захоплення їхньою спеціальною конструкцією із вбудованого контейнера, при цьому приведення в дію механізму можливе як вручну, так і за рахунок електродвигуна або іншого рушія.
  • ВНУТРІШНІЙ ТЮНІНГ - зміна внутрішніх деталей ігрової зброї, зміна тиску газів, підвищення енергії кульки при пострілі.
  • Газовий привід - привід, механізм якого приводиться в дію за рахунок резервуару зі стислим газом. Робочий газ може бути спеціальною газовою сумішшю, вуглекислим газом або стиснутим повітрям (системи повітря високого тиску — ПВТ/HPA).
  • Закрите (замкнене) приміщення — будова, що має щонайменше три стіни висотою понад 1,5 метри.
  • ЗІБО - Засоби індивідуального бронезахисту: бронежилети, шоломи/каски, паховий захист і т.д.
  • Зовнішній тюнінг — зміна зовнішніх деталей ігрової зброї, що не впливає на енергію кульки при пострілі і призначена для приведення ігрової зброї у відповідність до прототипу та/або поліпшення ергономічних властивостей.
  • ІП - ігрова піротехніка.
  • Маклаудизм - ігнорування гравцем ураження кулькою, піротехнікою або іншим передбаченим цими правилами способом.
  • Мертвяк/Респаун - зона для гравців поза грою.
  • Механічний магазин - магазин ігрової зброї, в якому кульки подаються за рахунок стиснутої при зарядці пружини через спеціальний канал, де вони постійно знаходяться. Може також включати ємність зі стисненим газом, при використанні у відповідному типі приводу.
  • Організатор(и) — фізична чи юридична особа(и), які беруть на себе обов'язки щодо проведення страйкбольного заходу та несуть відповідальність за його організаційне та технічне забезпечення.
  • ПДР - правила дорожнього руху, встановлені Кабінетом Міністрів України.
  • Підствольний гранатомет - пристрій, що кріпиться під стволом гвинтівки і служить для збільшення можливостей зброї.
  • Привід – пневматична копія зброї, призначена для стрілянини пластиковими кульками діаметром 6 або 8 мм. Може бути електромеханічним (АЕГ/AEG), пружинним (спринг) або на основі ємності з газом чи повітрям високого тиску.
  • ПСВВУ – правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, встановлені Кабінетом Міністрів України.
  • РПС - ремінно-плечова система.
  • РВП - реактивний освітлювальний патрон.
  • РСП - реактивний сигнальний патрон.
  • Ручний гранатомет – зброя, призначена для пострілу гранатометною гранатою з рук.
  • Спринговий привід – від англійської spring – пружина. Привід, у якому бойова пружина стискується з допомогою м'язової сили користувача.
  • Стрілянина «по-сомалійськи» — спосіб стрілянини, коли стрілець висуває зброю з укриття, не маючи можливості контролювати мету та обстановку перед нею та позаду неї
  • СГТ - сигнал хімічної тривоги.
  • ТБ – техніка безпеки.
  • ТС - транспортний засіб.
  • ХОП-АП - внутрішня деталь, частина ігрової зброї, яка підкручує кульку під час пострілу, що стабілізує його рух.
  • Хронограф - пристрій, призначений для вимірювання швидкості метальних елементів (кульок, стріл тощо).
  • Побудова - збирання всіх гравців, або частини перед і після гри, для пояснення частини сценарію, донесення ТБ полігону та іншої ігрової інформації.
  • Інші терміни та скорочення вживаються відповідно до чинних стандартів та чинного законодавства України.

Загальноприйняті правила гри у страйкбол розроблені українською спортивною федерацією зі страйкболу. У тексті зазначено, що офіційні змагання з цієї спортивної дисципліни на території України мають проводитись саме за цими правилами. Винятки становлять приватні клуби та організації, що пропонують цю послугу як корпоративну або командну розвагу. Усі офіційні особи (тренери, голови команд, спортсмени, арбітри) мають у своїх рішеннях спиратися на розроблені правила для страйкболу.

Ключові моменти під час гри в страйкбол

Страйкбол - це командна тактико-військова гра, наголос у якій робиться на стрілянину один в одного. Спеціально для цього було розроблено екіпірування, зброю та правила, що дозволяють новачкам швидко зрозуміти, як грати у страйкбол з оптимальною ефективністю для команди. До найважливіших вимог, які всім гравцям необхідно суворо дотримуватись і запам'ятати, належать такі:

  • заборонено використовувати «сомалійську техніку стрілянини» (стрільба наосліп через кут, коли гравець не бачить супротивника);
  • правила страйкболу не дозволяють стріляти зблизька;
  • не можна використовувати бійниці, розмір яких менший за аркуш формату А4;
  • не допускаються до гри особи, які перебувають у алкогольному дурмані чи наркотичному;
  • заборонено знімати окуляри під час бою, навіть якщо вони запітніли та знизили видимість до мінімуму;
  • виключено неспортивну поведінку, бійки, образи (всі спірні питання вирішуються суддями та маршалами).

Ще одне важливе правило гри в страйкбол говорить: не дозволяється на території полігону носити страйкбольну зброю в незачехленому вигляді. Ідентичні вимоги поширюються і тактичне спорядження. Вище наведено найпоширеніші правила, які порушують гравці. Деякі з них усвідомлено йдуть на порушення, інші через незнання.

Правила для різних видів ігор у страйкбол

За видами змагань до страйкболу правила гри передбачають три основні напрямки, які можуть мати різні відгалуження від головних. Це швидкі ігри недільного дня (які проводяться щотижня і не входять до списку трьох основних), і масштабні битви, що тривають від дня до кількох повної доби. Види масштабних ігор та правила до них:

  • великі маневри (правила гри у страйкбол передбачають використання окремого полігону, внесення ігрових внесків, наявність сценарію, єдиний тип спорядження у команди);
  • рольовий страйкбол типу STALKER (правила передбачають ігрові внески, володіння комплектом спорядження, яке повністю відповідає вибраному сценарію гри та персонажу, наявність процедури фотодопуску, система програшу команд регулюється окремими правилами);
  • military simulation або військова симуляція (головна вимога - повна відповідність обмундирування та зброї, яка була у реальних бойових з'єднань обраної епохи, наявність оригінального спорядження світових армій, застосування системи точних поранень, регулювання (ліміт) боєприпасів, передбачено надання першої медичної допомоги, максимальний рівень реалізму).

У масштабних баталіях гравець не повинен замислюватися над тим, як грати в страйкбол, а знати правила напам'ять і повністю дотримуватися їх. Крім офіційних правил, прописаних страйкбольною федерацією, існують і негласні, дотримання яких ґрунтується на прояві поваги одного учасника до іншого.

Негласні правила страйкболу

Негласні правила страйкболу розроблялися як профільними клубами, так і самими учасниками заходів. Головною вимогою у списку по-праву стала негласна заборона на постріл в обличчя суперника зблизька, це не вітається. Ще потрібно чесно зізнаватись, якщо в гравця потрапили, приховування цього факту незабаром виявиться, а брехуна перестануть запрошувати до команди. Вітається вирішення спірних ситуацій за сприяння арбітра – сперечатися та кричати на опонента не потрібно. Повне дотримання техніки безпеки. Якщо вам ще не зрозуміло, як почати грати в страйкбол, тоді уважніше вивчіть повний перелік правил цієї динамічної тактичної гри.